Ny Markedsansvarlig: Ola Magnus Idland tar over rollen som Markedsansvarlig i Nettbureau.

Henter programmatic-ekspert fra Omnicom

PHDs Programmatic-sjef får nye utfordringer hos Nettbureau.

Ola Magnus Idland går fra stillingen som Head of Programmatic i PHD, til rollen som Markedsansvarlig i Nettbureau. Ola tar over rollen fra Nettbureau-gründer Anders Øie, som går over i rollen som Forretningsansvarlig. Idland får dermed overordnet ansvar for alle Nettbureaus markedsføringsaktiviteter.

- Ola er en av de lyseste hodene i bransjen og ligger alltid i front på ny annonseteknologi. Vi gleder oss til å ta i bruk hans kompetanse her, sier Gulbrand Øverbye, produktansvarlig i Nettbureau.

Gründerbedrift i sterk vekst

Nettbureau har de siste årene figurert høyt på Gasellelisten i Oslo og teller nå 10 ansatte. Selskapet har tidligere hatt byråjobber for blant annet Bonnier Media, yA Bank, DNB og Eika-gruppen, men fokuserer per idag på utvikling og drift av egne nettbaserte merkevarer.

- Siden vi annonserer for egne merkevarer har vi langt større frihet til hva vi kan teste ut, så jeg tror Ola vil få gode muligheter til å utvikle seg hos oss. Han får også et langt bredere arbeidsområde, samtidig som stillingen fortsatt er operasjonell, kommenterer Øverbye.

Hentes hjem

Idland jobbet deltid som forretningsutvikler i Nettbureau under studietiden, før han begynte karrieren i Omnicom Media Group.

- Jeg har lært utrolig mye og hatt det veldig fint på mine 2 år i Omnicom Media Group, men nå gleder jeg meg til å hjelpe Nettbureau videre, sier Ola Magnus Idland.