Topp 10: Fornøyde Bureau-ansatte etter årets Gaselle-plassering.

Gasellene: Nettbureau på topp 10 i Oslo

I slutten av november ble det kjent at Nettbureau fikk plass på topp 10 for Oslo i DNs Gasellekåring, eller sagt på en litt mindre flatterende måte: tiendeplass.

Kriterier for å bli Gaselle:

  • Levert godkjente regnskaper
  • Minst doblet omsetningen over fire år
  • Omsetning på over en million kroner første år
  • Positivt samlet driftsresultat
  • Unngått negativ vekst
  • Vært aksjeselskap

Dette er tredje år på rad får Nettbureau blir kåret til Gaselle. Selskapet har konsekvent vært på topp 25 i Oslo.

Årsregnskapet for 2016 viser en omsetning på 26 millioner kroner, opp 505% fra 2013.

Ser til Norden for videre vekst

Zryan Amin: Head of Content for det svenske markedet.

For å sikre videre vekst har Nettbureau ekspandert til Sverige i år og har allerede rukket å lansere fire nye merkevarer: el.se, larm.se, mäklare.se og värmepump.se.

Satsningen ble videre sementert i oktober med fulltidsansettelsen av jämtländingen Zryan Amin som Head of Content for det svenske markedet.

Zryan begynte sin karriere i IT-bransjen tilbake i 2005, da hun var med å bygge opp Internettkatalogen som senere ble til Schibsted-konsernets storstilte søkesatsning Sesam. I mellomtiden har hun jobbet i Idium og Røde Kors og ikke minst tatt en bachelorgrad i journalistikk, som gjør henne svært godt egnet til den nye stillingen.